Kakaowy pudding chia z domowymi lodami bananowo-kakaowymi

Dojrzałam do tego, że mój blog powinien zawierać więcej lifestylu. Dlaczego - bo wiele jest rzeczy, które mogłabym pokazać, głównie po to, żebym mogła później do nich wrócić :). Dziś zaczynam serię kulinarną - bo gotowanie to jest to, co sprawia mi największą przyjemność!




Zdrowe słodkości pojawiły się w naszym domu, we wzmożonej ilości, właśnie wtedy, kiedy podczas rutynowych ciążowych badań okazało się, że mam cukrzycę ciążową. Przyplątała się nie wiadomo skąd. Raczej nie przesadzałam z cukrem (torebka cukru, którą mamy w domu potrafi przetrwać miesiące), a i moja ciąża bardzo długi czas była bardzo aktywna. Ale jak już cukrzyca się pojawiła - to razem z nią wzmożona chęć na słodkie! Ot, tak, nagle! Coś trzeba było więc wymyślić i zaczęły się poszukiwania odpowiednich składników, przepisów, które nie sprawią że cukier podskoczy do niewyobrażalnych rozmiarów. I... kilka z nich było na prawdę świetnych! Ale co z tego, jak już ich nie powtórzę, bo pamięć nie taka (tak mówili - w ciąży pojawiają się problemy z koncentracją spowodowane obrzękiem mózgu) - no i szukaj teraz wiatru w polu (czyt. przepisu w sieci). Dlatego, rozbudowa bloga o tę kategorię to dla mnie zbawienie! Zaczynajmy!

Co potrzebujemy (2 duże porcje):

  • 2 mrożone banany
  • 2 łyżki prawdziwego kakao
  • pół szklanki nasion chia
  • jogurt naturalny
  • 3/4 szklanki mleka (najlepiej roślinnego)
  • domowa granola
  • wybrane owoce sezonowe (u nas były maliny i borówki, na które mam ostatnim czasem niesamowitą ochotę)

Sposób przygotowania:

  1.  Za pomocą blendera zamrożone banany miksujemy na gładki mus z dodatkiem łyżki kakao i 1/4 szklanki mleka. Po uzyskaniu kremowej konsystencji masę umieszczamy w zamrażarce na czas pozostałych przygotowań.
  2. Liczy się czas, więc nie musimy myć naczynia, w którym przygotowaliśmy lody. Umieszczamy w nim nasiona chia, pozostałą część mleka i łyżkę kakao. Znów masę traktujemy blenderem (oszczędzając czas na nasiąkanie nasion). 

I to właściwie koniec przygotowań. Czas na podanie deseru:

Na dnie szklanki, słoiczka, czy innego naczynia umieszczamy pudding chia, na nim układamy pierwszą warstwę owoców i obsypujemy granolą. Kolejna warstwa to jogurt naturalny, a na samym wierzchu rozkładamy domowe lody bananowe. Wszystko dekorujemy świeżymi, sezonowymi owocami i możemy zajadać się ze smakiem :)

Smacznego!

22 komentarze:

  1. Wszystko poza chia mi pasuje �� nie próbowałam jeszcze nic robić z mrożonych bananów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc, ja za chia też jakoś nie przepadałam, ale w tym przepisie (zmiksowane) sprawdza się świetnie. A mrożone banany są wspaniałe do szybkich domowych lodów - polecam serdecznie :D

      Usuń
  2. Mhmmmm...jadlabym....choć China jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie, nie jest to jakiś wyjątkowy smak, ale w wersji z kakaem (a pierwszy raz tak zrobiłam) jest na prawdę ok!

      Usuń
  3. Banany najczęściej goszczą u nas właśnie w postaci lodów (y) koniecznie muszę wypróbować twój przepis... i bardzo ciekawi mnie smak chia ;-)
    Calisc prezentuje się wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bananowe lody są wspaniałe. A chia - trochę nie ma smaku, smak dają dodatki, z którymi się ją poda

      Usuń
  4. Już wiem cym dziś będziemy się zjadać 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. I jak tu do Ciebie nie zagladnac??! Jak takie pysznosci podajesz;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chia nigdy nie próbowałam. Deser wygląda naprawdę apetycznie! Chętnie bym spróbowala. W domu mam prawie wszystkie składniki. Ale bananów nigdy nie mroziłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko mam! Czas robić te pyszności. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepsze są takie, szukasz po szafkach i coś trzeba z tego wyczarować :)

      Usuń
  8. Takie warstwowe desery lubimy najbardziej :D Ale to musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pysznie wygląda i wydaje mi się, że też tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka szkoda, że nie wolno mi jeść bananów :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za inspirację na dzisiejszy deser! Uwielbiam Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Galaktyka Rozwoju , Blogger